إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا


 غم مخور مشکلات و سختیها به این صورت باقى نمى‏ماند، کارشکنیهاى دشمنان براى همیشه ادامه نخواهد یافت، و محرومیتهاى مادى و مشکلات اقتصادى و فقر مسلمین به همین صورت ادامه نمی یابد
قابل ذکر است که، این دو آیه به صورتى مطرح شده که اختصاص به شخص پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله و زمان آن حضرت ندارد، بلکه به صورت یک قاعده کلى و به عنوان تعلیلى بر مباحث سابق مطرح است، و به همه انسانهاى مؤمن مخلص و تلاشگر نوید مى‏دهد که همیشه در کنار سختیها آسانیهاس
در حدیثى آمده است که پیغمبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله فرمود: «بدان که با سختیها آسانى است، و با صبر پیروزى و با غم و اندوه خوشحالى و گشایش است.
صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند بر اثر صبر نوبت ظفر آید.
برگرفته از تفسیر نمونه

 

 باز هم روز کارگری دیگر واصرارهای همیشگی رهبری مبنی بر تکیه بر تولید ملی وتوان جوانان ایرانی

رهبر عزیز دردیدار جمعی از کارگران مباحثی را مطرح فرمودند که قصد دارمبا تکیه بر این بیانات نگاهی عمیق تر به موضوع تولید داخل از دو منظر اول تولییدکننده وسپس مصرف کننده بپردازم

شاید در این موضوع دراکثر موارد جنبه ی اصلی بحث تولیدکننده وکارگر ایرانی بوده ولی حقیر قصد دارد بانگاهی منصفانه هوای مصرف کنندگان عزیز را هم داشته باشد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران، با تجلیل از وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری در قبال انقلاب و نظام، بر «حل مشکلات جامعه کارگری»، «تقویت تولید داخلی»، «ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا» و «ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه ایرانی» تأکید کردند

سخنانی که شاید بارها و بارها از ایشان شنیده ایم ولی کسانی که مخاطب اصلی این فرمایشات هستندگویا پنبه ای در گوش خود کرده و اصلا انگار که نه انگار

پس روی سخنم را ابتدا به مسوولین محترم کرده و با ناامیدی ازایشان می خواهم به این نصایح پدرانه رهبری گوش جان بدهند وبه جای نگاه های عاجزانه به دست غرب ، نگاه های خود را معطوف به توان جوانان ایران اسلامی کنند.ای بزرگان وای شیوخ تحصیل کرده ی نظام باور کنید همانطور که رهبر عزیز اشاره داشتند امضای قرارداد با فلان خودروساز آمریکایی نشانه پویایی دیپلماسی ما نیست ونه تنها هیچ افتخاری ندارد که مایه ی شرمساری خواهد شد.                                              

                                

مگر جوان ایرانی که به قول رهبر عزیز مهارتهایش هم افزایش یافته شایسته ی داشتن شغل مناسب و ممر درآمدی ثابت نیست که شما بدنبال ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای جوانان آمریکا وفرانسه و... هستید؟؟؟


اینها راخطاب به مسوولین گفتیم ولی تقریبا مطمئنیم که گوش شنوایی در آنها نیست وبازهم چشم امید آنها به دستان کثیف دول غربیست.

پس روی اصلی صحبت من با شما ملت شریف و فهمیده ی ایرانیست

عزیزان چرا باید کالای ایرانی خرید؟ مطمئن باشید که من حداقل به اندازه ی شما به وجود بعضی ضعفها در محصولات وطنی واقف هستم مثلا چندی پیش باخرید گوشی ساخت داخل خودرا از داشتن یک گوشی خوش کار خارجی محروم کردم و دچار مشکلاتی در این مورد شدم اما باز هم کالای ایرانی خواهم خرید. چرا؟

دلایل زیادی وجود دارد که مجموع این دلایل هر انسان منصفی را به نتیجه گیری من خواهد رساند اولا وقتی من یک محصول ایرانی میخرم مستقیما یکی از برادران ایرانی و ایمانی خود را کمک کرده ام که همین یک دلیل برای من کافیست ثانیا با کمک به اشتغال جوانان هموطن ازبسیاری مشکلات و مفاسدی که برای خود من در آینده ایجاد خواهد شد جلوگیری کرده ام ازجمله رواج سرقت (فقر وبیکاری جوانان چه بسا عده ای از آنها را به حرام بکشاند) مفاسد ناموسی و جنسی (جوان بیکار کمتر امکان تشکیل خانواده و برآورده کردن حلال نیازهایش را دارد) ثالثا در آینده یکی از همین جوانان فرزند من خواهد بود ومن هرروز باید غم بیکاری او را بخورم و بسیاری دلایل دیگر که دراین فرصت کوتاه نمیگنجد

پس من به عنوان یک ایرانی مسلمان بنا بر این دلایل حاضر هستم بسیاری از مشکلات خرید محصولات ایرانی را به جان بخرم ولی محصول خارجی نخرم

 

 

 

واما شما جوان وتولید کننده ی ایرانی خوب دقت کن همه ی ما راضی به خرید محصول تو هستیم ولی این غیرت و شرف نباید تورا وسوسه کند و تو به تولید محصول بی کیفیت بسنده کنی. تولید محصول بی کیفیت اولین و بزرگترین ضرر را به خود تو خواهد زد چراکه همچنانکه میبینی رغبت افراد برای خرید محصولاتت کم خواهد شد. پس به هوش باش و حتی به قیمت بیکار شدن زیر بار تولید محصول بی کیفیت وحتی کم کیفیت نرو

امیدکه همه وظیفه ی خودرا خوب انجام دهیم.ان شاءالله