حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :

قَد وَکَّل اللهُ بِکُلِّ شَیطانٍ مَرِیدٍ سَبعَةً مِن مَلائِکَتِهِ فَلَیسَ بِمَحلولٍ حتّی یَنقَضِیَ شَهرُکُم هذا

 خداوند بر ھر شیطان سرکشى ھفت تن از فرشتگان خود را گمارده است که تا پایان این ماه ھمچنان در بند آن ھا مى باشد.

باعرض سلام و تبریک عید سعید فطر خدمت تمامی شما عزیزان گرامی

مطلبی که امروز قصد بیان اون رو براتون دارم ، قبل از شما به خودم دارم یادآوری میکنم ، اما مطمینا به درد شماهم میخوره.

یادم میاد تو سنین کودکی که بودم خدا رحمت کنه پدرم برام یه چرخ خرید، خوب یادمه میگفت چون هنوز بلد نیستم چرخ سواری رو ،باید تا یه مدت با دو تا چرخ کمکی که کنار چرخ اصلی عقب نصب میشه با دوچرخم سواری کنم.

آقای سید مهدی(با خودمم) و دوستان من ، خدا هم تو ماه رمضان به ما بنده ها برای اینکه بتونیم خوب بندگیشو بکنیم و تو مسیر بندگی چپه نشیم دو تا چرخ کمکی داد، لابد میپرسین چیه اون دو تا چرخ ، یکیش که تو روایته اول بحث نوشتم اینه که خدا تو این ماه شر شیاطین بیرونی رو از سر ما کم کرد.که خودش کلی از مسیر خوب بودن رو آسون کرد.

حتما تصدیق میکنین که تو ماه رمضون خیلی گناه نکردن راحت تر بود.درسته؟

یه کمک دیگه هم که خدا به ما کرد تو این ماه ، این بود که با انواع و اقسام تشویق ها و جایزه ها ما رو به درست شدن ترغیب کرد.یک آیه ثواب یک ختم.بخوابی خوابتم ثواب داره و....

همین تشویقا خیلی از مارو به سمت قرایت قرآن و کارهای خوب دیگه ترغیب کرد

تازه محیط هم کمتر گناه آلود بود و حتی کسایی که اهل بعضی گناه ها بودن ، خیلیاشون تو این ماه رعایت میکردن.

خب، همه ی این امکانات و جوایز و... فراهم شد که ما بریم به سمت خدا.ان شاءالله که همین جور شده و ما حالا بنده های بهتری شدیم.

اما نکته ی اصلی داستان کودکی من اینجا بود که بعد از مدتی پدرم اون چرخای کمکی رو برداشت .

خیلی سخت بود که بدون اونا سواری کنم ولی بعد از کلی زحمت تونستم و موفق شدم .

حالا با تموم شدن این ماه عزیز هم کم کم اون کمک های الهی برای بنده شدن توماه رمضان کمتر میشه .دوباره شیطان ها آزاد میشن. محیط دیگه معنویت ماه رمضان رو از دست میده یا حداقل کمرنگ میشه، عزیزان سخته ولی ما میتونیم بازم اون اندوخته ی ماه رمضان رو حفظ کنیم و حداقل تا یه مدت بنده های خوبی بمونیم و خودمونو بسپریم دست خدا که خوب محافظیه

امام صادق علیه  السلام :

 الْمُفَوِّضُ أَمْرَهُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى فِی رَاحَةِ الْأَبَدِ وَ الْعَیْشِ الدَّائِمِ الرَّغَدِ وَ الْمُفَوِّضُ حَقّاً هُوَ الْعَالِی عَنْ کُلِّ هِمَّةٍ دُونَ اللَّهِ تَعَالَى‏

کسى که کارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسایش و خیر و برکت در زندگى برخوردار است و واگذارنده حقیقى کارها به خدا، کسى است که تمام همّتش تنها بسوى خدا باشد.


منابع  :   روایت اول  وسایل الشیعه ج 10 ، ص 304 ، ح 13477

               روایت دوم   مصباح الشریعة ص 175