الحسن بن الجهم : قُلتُ لِأَبِی الحَسَنِ علیه ‏السلام : لا تَنسَنی مِنَ الدُّعاءِ .
قالَ : (أ)وَتَعلَمُ أنّی أنساکَ ؟
فَتَفَکَّرتُ فی نَفسی وقُلتُ : هُوَ یَدعو لِشیعَتِهِ وأنَا مِن شیعَتِهِ ، قُلتُ : لا ، لا تَنسانی .
قالَ : وکَیفَ عَلِمتَ ذلِکَ ؟
قُلتُ : إنّی مِن شیعَتِکَ ، وإنَّکَ لَتَدعو لَهُم .
فَقالَ : هَل عَلِمتَ بِشَیءٍ غَیرِ هذا ؟
قُلتُ : لا .
قالَ : إذا أرَدتَ أن تَعلَمَ ما لَکَ عِندی فَانظُر (إلى) ما لی عِندَکَ .

حسن بن جَهْم نقل می کند : به امام رضا علیه ‏السلام گفتم : مرا از دعا فراموش مکنید .

حضرت فرمود : «گمان مى ‏کنى که من فراموشت مى‏ کنم ؟.»

اندکى در خودم اندیشیدم و با خود گفتم : او براى شیعیانش دعا مى‏کند و من نیز از شیعیانش هستم . آن‏گاه گفتم : نه ، فراموشم نمى ‏کنی .

فرمود : «از کجا فهمیدى ؟

گفتم : من از شیعیانت هستم و تو برایشان دعا مى ‏کنى .

فرمود : «آیا متوجّه چیز دیگرى جز این شدى ؟».

گفتم : نه .

فرمود : «هرگاه خواستى بدانى که نزد من چه جایگاهى دارى ، ببین من نزدت چه جایگاهى دارم.»

اصول کافی جلد چهارم ص 270


سلام دوستان خوب . فردا به روایتی شهادت امام مهربان ، امام علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیته والثناء ،  ولی نعمت ما ایرانی ها و تمام شیعیان و تمام انسانهای دنیاست

ما ایرانی ها چه شیعه چه سنی ، یه ارادت خاص به ایشون داریم ، نمیدونم چرا ، از لطف زیاد ایشون ، عزیزانیمونو که به کرامت ایشون شفا یافتن، مشکلات لاینحلی که داشتیم و ایشون به گوشه ی چشمی حل فرمودن، خلاصه خیلی عاشق ایشونیم ،

به روایتی در فردا روزی این امام مهربان بدست مامون ملعون مسموم میشوند و به شهادت میرسن

اما برای اینکه لطف فراوان و مهر وافر ایشون رو به شما منتقل کنم ، روایتی از ایشون براتون آوردم که با اینکه شب شهادت ایشونه و باید غمگین و حزین بود ولی ببخشید دیگه میخام حسابی شادتون کنم ، البته شادی ای که عشق به این امام مهربان رو در شما صد چندان کنه

همون طور که خوندین امام علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیته والثناء ، به فکر همه ی ما هستن و ما رو از دعا فراموش نمیکنن، خیلی خوبه ها امام معصوم ما رو دعا بفرمایند.

اما در آخر به انتهای روایت هم نگاه کنیم ، فرمودن امام که ایشون هم به اندازه ای که ما ایشون رو دوست داریم و به اندازه جایگاهی که ایشون در نزد ما دارن ، ما رو دوست دارن

گفتم جایگاه ، یه نکته بگم ، عزیزان جایگاه امام رضا علیه السلام، نزد ما چقده ؟ خیلی دوسشون داریم؟ یه سوال بپرسم ؟

خداییش وقتی ما خدای ناکرده یکی از عزیزانمون رو از دست میدیم، ببخشیدا مثلا بعد 120 سال مثلا پدرمون( پدر من که به رحمت خدا رفته، خدا پدراتونو براتون نگه داره)رو ازدست دادیم، انصافا حال گوش دادن ترانه و نمیدونم بلند کردن صدای ضبط و اینا رو داریم؟

یا خندیدن و ...

خب مگه عاشق امام رضا علیه السلام نمیگیم هستیم؟ پس چرا متاسفانه شب شهادت ایشون یا فرقی نمیکنه بقیه اهل بیت ، بعضی وقتا صدای ترانه از خونه ها و ماشینای بعضی ها میاد؟

حداقل ای بعضیای عزیز این شبا رو کوتاه بیایین و نیاز واجب و ضروری گوش دادن ترانه رو بذارین کنار .

یا مثلا همین شبای شهادت حداقل این شبکه های ماهواره ای از خدا بیخبر (البته بعضیاشون) که شب شهادت هم حیا نمیکنن و مدام آهنگ و ترانه و ... میذارن رو ببندین. شاید به برکت همین احترام به اهل بیت خدا توفیق داد کلا آنتن ماهوارتونو قطع کردین.

البته روی صحبتم با یه عده قلیل و انگشت شماره ها

خدا خیرتون بده

یادتون نره دوستان تو مجالس عزاداری امام عزیزمون شرکت کنید و زیارت ایشون هم از مفاتیح بخونید که اون دنیا تلافی میکنن این امام مهربان.