قال الصادق – علیه السلام -:
ایما امراة باتت و زوجها علیها ساخط فى حق ، لم تقبل منها صلوة حتى یرضى عنها ؛
هر زنى که شب بخوابد در حالى که شوهرش به خاطر (مطلب ) حقى از وى خشمگین باشد، هیچ نمازى از او قبول نمى شود، مگر آن که شوهرش از او راضى شود.
(فروع کافى ، ج ۵، ص ۵۰۷)

امام علی (علیه السلام ) می فرمایند:
و الحج جهاد کل ضعیف ، و لکل شی ء زکاة و زکاة البدن الصیام ، و جهاد المرأة حسن التبعل؛
نمازوسیله تقرب و نزدیک شدن هر پارسایی به خداست ، و حج ، جهاد افرادناتوان است .هر چیزی زکات دارد و زکات و پاک کردن بدن ، روزه گرفتن است . جهاد زن هم خوب شوهرداری کردن می باشد.

( نهج البلاغه ، فیض الاسلام ، ص ۱۱۵۲ )

***تو این مطلب میخام دست رو موضوعی بذارم که مطمینم عده ای در برابرش موضع میگیرن و  آگاهانه دارم کار خودمو سخت میکنم و بجای یه مطلب همه پسند دارم یه مطلب چالشی میذارم. پس خواهش میکنم حتما وقت خوندن خالی الذهن و منصفانه بخونید***


روایت ها رو خوندیم .کلام معصوم هم هست . چه این دو روایت چه بسیاری روایات دیگه بر همین مسیله ی تبعل یا خوب شوهرداری کردن بانوان تاکید دارن

برگردیم زمانهای گذشته ، خونواده های قدیمی ، اونجا که حرف آخرو تو خونه مرد خونه میزد

تمام آمارهای منفی هم در جامعه پایین تر بود .صبرکنید قضاوت نکنید.

قبول دارم الان زمونه فرق کرده و بسیاری عوامل رو افزایش آمارهای منفی مثل طلاق موثرن، از جمله ماهواره و ...

ببینید هر عقل سالمی قبول داره (روایتم داریم) که تو یه جمع حتی دو نفره که قراره یه مسیر اونم به بلندیه یه زندگی مشترک رو برن باید تو امور مربوطه حرف آخرو یک نفر بزنه . مشورت  جای خود منظور بعد از مشورته که باید به هرحال یک تصمیم واحد گرفته بشه.

تا اینجا قبول؟ حالا بحث رو اینه که کی تو کوچکترین واحد اجتماع نظر آخرو بده.

راستی حواسم هست که روایات راجع به خوب شوهرداری بود، یکی از موارد خوب شوهرداری کردن همین اطاعت از شوهره مثلا


پیامبراکرم(صلّی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
خیر النّساء الّتی تسرّه إذا نظر و تطیعه إذا أمر و لا تخالفه فی نفسها و لا مالها بما یکره؛
بهترین زنان آن است که وقتى مرد بدو نگرد، مسرور شود و وقتى بدو فرمان دهد، اطاعت کند و با تن و مال خود بر خلاف رضاى شوهر کارى نکند.
نهج الفصاحه

رشته ی کلام یادتون نره بریم سر موضوع ضربات خاموش

همونجور که دیدیم روایات ما تاکید رو خوب شوهرداری زن دارن ، از طرفی دین ما برای چیه ؟ معلومه سعادت ما.پس وقتی به خانم ها این دستورات از معصومین میرسه یعنی اگه میخای رستگار بشی باید خوب شوهرداری بکنی ، کلام معصوم هم که گزاف و لغو نیست که(نعوذ بالله)

حالا ما این ویژگی های مثبت رو در زمان های نه چندان دور داشتیم ،چی شدکه وضعیت فرق کرد؟ همون ضربات خاموشی که از طرف دشمنان و از طرق مختلف و عمدتا رسانه ها به پیکر جامعه ی ما وارد شده ، مثلا همین صدا وسیمای خودمون توسط کارگردانانی مثل آقای ... طنزپرداز معروف( که بعید میدونم غیر عامدانه )فرهنگ اهانت به مرد و اینکه حق همیشه با خانم هاست و اینکه اول خانم ها مقدم اند و ... از این گزاره های غیر دینی یعنی چیزایی که در دینمون به تناقض باهاشون میخوریم

رو تو جامعه رواج دادن.

بسیار دیدین تو این طنزهای 90 قسمتی که مرد خونه توسط خانم خونه به بیرون پرتاب میشد.

کسی نگه اینها طنزه که بّرنده ترین سلاح برای تخریب یک ارزش همین سلاحه طنزه

یک استدلال منطقی میکنم و بقیه ی مطلبو میذارم برای فردا:

کاملا دو دو تا 4تا: ذات زن به چه سمتی میل داره؟ تو شعرهامون همتون شنیدین، ناز و عشوه

حالا زنی رو فرض کنید که تحت تاثیر این برنامه های مخرب حالت خضوع و ناز و متانتشو از دست داده و تبدیل به یک موجودی شده که با فطرتش تناقض داره . فطرتی که بر اساس عاطفه یه ، فطرتی که باید زیاد عقلانی با مسایل روبرو نشه اگر نه هفته ی اول بچه داری بچه رو به داخل شوتینگ شوت میکنه، این زن جدید نه تنها در درونش با خودش مشکل پیدا میکنه که در بیرون همسرش هم فطرتا نمیتونه چنین موجودی رو تحمل کنه و در نتیجه زندگی به صحنه ی جنگ تبدیل میشه.

روایت هم هست که المرات ریحانه و لیس بقهرمانه

تا همین جا کات تا فردا . بحث یادتون نره.یاعلی