پیامبر صلى‏ الله ‏علیه‏ و ‏آله :

خَمْسٌ مِنْ سُنَنِ الْمُرْسَلینَ: اَلْحَیاءُ وَ الْحِلْمُ وَ الْحِجامَةُ وَ السِّواکُ وَ التَّعَطُّرُ؛

 

پنج چیز از سنت پیغمبران است: حیا، بردبارى، حجامت کردن، و مسواک و عطر زدن.

نهج الفصاحه ص462، ح 1463


سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی . امیدوارم که روزگار بروفق مرادتون باشه و همیشه سرحال باشید

امشب درباره ی موضوعی صحبت میکنیم که بعضیامون بعضی وقتا توش تنبلی میکنیم و پشت گوش میندازیمش

گفتم پشت گوش ، اتفاقا خیلی جالبه پشت گوش گذاشتن موضوع امروز کارپسندیده ایه

مسواک

 

روایت اول رو ملاحظه فرمودین؟  پنج چیز از سنتهای پیامبرانه که یکیش مسواک زدنه

جالبه از این پنج چیز که تو روایت ذکر شده سه تاش مربوط به بهداشته : حجامت . مسواک . عطرزدن

این نشون میده که خدا چقدر برای بهداشت و تمیز بودن و سلامت ما ارزش قایله

بیخود نیست روایت داریم دو رکعت نماز بامسواک برتر از هفتاد رکعت نماز بی مسواکه

چن خط بالاتر گفتم پشت گوش . این روایت رو نگاه بفرمایید:

 

امام باقر علیه السلام :

لَو یَعلَمُ النّاسُ ما فِى السِّواکِ لأَباتوهُ مَعَهُم فى لِحافٍ؛


اگر مردم نتایج و خواص مسواک کردن را بدانند هیچ گاه مسواک را از خود جدا نمى کنند.

وسایل الشیعه ج2 ، ص13 ، ح 1327 - بحارالانوار(ط-بیروت) ج73، ص130، ح17

مشاهده فرمودین ،  این مسواک های خلالی رو میشه پشت گوش همیشه همراه داشت ، مثه قدیمیا
اما مسواکی که تو روایاته و خیلی تاکید شده روش مسواک های تهیه شده از درخت زیتونه ، تو عطاری ها دارن ، راستش چون عادت همیشگیم اینه که چیزی که خودم عمل میکم رو به بقیه هم بگم نه اینکه به دیگران بگم و خودم عمل نکنم ، منم از همین مسواکای رایج پلاستیکی استفاده میکنم ولی قصد دارم فردا بخرم ازاون مسواکای چوبی که تو روایات اومده
 
رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

نِعمَ السِّواکُ الزَّیتونُ مِن شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ، یُطَیِّبُ الفَمَ وَ یَذهَبُ بِالحَفَرِ، وَ هُوَ سِواکى وَ سِواکُ النبیاءِ قَبلى؛


چه خوب مسواکى است زیتون! از درختى پر خیر و برکت که دهان را خوشبو مى کند و جِرم دندان را از میان مى برد. این مسواک من و پیامبران پیش از من است.

مکارم الاخلاق ص 49

 

اما نکته ی آخر که ببینیم دینمون چقدر کامله و تو همه چیز به فکر مابودن اهل بیت علیهم السلام:

این معصومین حتی روش مسواک زدن هم به مایاد دادن .روایت آخر رو نگاه بفرمایید :

رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

إِذَا استَکتُم فَاستاکوا عَرضا؛


وقتى مسواک مى کنید از عرض، دندان ها را مسواک بزنید.

نهج الفصاحه ص188، ح 178

 


حالا با این مکتب های ساخت دست بشر مقایسه کنین که نه تنها به ما چیزی یاد نمیدن که به ما ضرر هم میزنن

خداییش این اهل بیت دوست داشتنی نیستن ؟؟؟ نباید عاشقشون باشیم؟؟؟