به مناسبت تولد حضرت رقیه سلام الله علیها و به خاطر هجمه هایی که از سوی معاندان به اصل وجود چنین شخصیتی شده ، تصمیم گرفتم مطلب امشبو راجع به ایشون بنویسم.

اما این معاندان چه دلایلی برای انکار وجود ایشون دارن؟ عمده ی دلیل اونها اینه که چرا اسم حضرت رقیه در کتب تاریخی نیومده.

چند پاسخ برای این سوال هست:

 

الف) در دوره زندگی ائمه اطهار و در صدراسلام مسائلی مثله کمبود امکانات نگارشی، اختناق شدید حکمرانان اموی، کم توجهی به ثبت و ضبط جزئیات رویدادها، فشار حکومت بر سیره نویسان، جانب داریهاو… سبب بروز بعضی اختلافات در نقل مطالب تاریخی میشده
ب) در اثر تاخت و تازها و وجود بربریت و دانش ستیزی بعضی حکمرانان، بسیاری از منابع ارزشمند از میان رفته . به همین دلیل، این گمان تقویت
میشه که چه بسا بسیاری از این اسناد و منابع معتبر، در جریان این درگیریها، از بین رفته و به دست ما نرسیده
ج) تعدد فرزندان، تشابه اسمی و به ویژه سرگذشت
های شبیه در مورد شخصیت های گوناگون تاریخی و گاه وجود ابهام در گذشته ها و پیشینه زندگی افراد، امر را بر تاریخ نویسان مشتبه کرده . همان گونه که این مسأله درمورد دیگر شخصیت های تاریخی ـ حتی در جریان قیام عاشورا ـ نیز به چشم می خوره
د)
امام حسین به دلیل شدت علاقه به پدر بزرگوار و مادر گرامیشون، نام همه فرزندانشونو را فاطمه و علی می ذاشتن. که باعث خیلی از سهوِ قلم ها در نگاشتن شرح حال زندگانی فرزندانِ امام حسین شده. قراین و شواهدی هم هست که رقیه (علیهاالسلام) را فاطمه صغیره میخوندن. احتمال داره همین موضوع سبب غفلت از نام اصلی ایشون شده باشه.

 

ضمنا علاوه بر این جوابها باید بگم که اسم رقیه در کتاب لهوف سید ابن طاووس اومده که به خاطر طولانی نشدن مطلب به خودتون واگذار میکنم ببینید.

اما چرا این همه سعی دارن که اصل وجود این نازدانه رو زیر سوال ببرن؟

خوب دقت کنین: حتما این روزا تو رسانه ها علی الخصوص شبکه های اجتماعی دیدین عکسهایی از بچه هایی که توسط وهابیهای ...زاده ی سگ و گرگ صفت شکنجه میشن و به شهادت میرسن.

چه اتفاقی بعدش میافته؟ جالبه تو این جنایات حتی مردم بیخیال آمریکا و اروپا هم صداشون در میادو تظاهرات میکنن و کلی اعتراض میکنن یا تو جنایات اسراییل علیه کودکان غزه ، که مردم کل دنیا به هم میریزنو اعتراض میکنن و از دولتاشون میخان با این رژیم منحوس قطع رابطه کنن.

چرا؟ برای اینکه بچه بیگناه و بی پناهه وهیچ توجیهی برای اذیتو آزارش وجود نداره و هرکس کودک آزاری کنه از دید هر آدمه باانصافی محکوم میشه. فک کنم منظورمو متوجه شدید .

در طول تاریخ جریان ضد شیعی قصد داشته واقعه ی کربلا رو یه جورایی ماس مالی کنه.آخه اگه جنایتکار حادثه ی عاشورا که یزیده رو دنبال کنیم به عقب به بد جاهایی میرسه ،به همین خاطر مخالفین همیشه این حادثه رو روش سرپوش گذاشتن. یه بار میگن یه قضیه ی عشقی بوده بین امام حسینو یزید ،یه بار میگن اصن امام حسین حق نداشته قیام کنه و از این جور چرندیات...

اما ماجرای حضرت رقیه رو نمیشه ماس مالی کرد، چون در طول تاریخ هرکی اون مصایب بر این کودکو بخونه بیگمان از دستگاه یزید و من تبعش متنفر میشه . پس مخالفین چاره رو تو این دیدن که اصل وجود این دردانه ی افشاگر رو زیر سوال ببرن .

از اینجا اهمیت بزرگداشت این طفل معصوم روشن میشه.

خواهش میکنم شما هم در این بزرگداشت سهمی ایفا کنید . یاعلی

منبع : لهوف سیدبن طاووس