امام على علیه ‏السلام:

ایّاکُم وَ الحَلفَ فَاِنَّهُ یُنفِقُ السِّلعَةَ وَ یَمحَقُ البَرَکَةَ؛


از قسم خوردن بپرهیزید، چرا که کالا را تلف مى‏ کند و برکت را از بین مى‏ برد.

کافى(ط-الاسلامیه) ج 5، ص 162، ح 4

سلام .عیدتون دوباره مبارک ، ان شاءالله حسابی بهتون تو این ایام مبارک خوش گذشته باشه

موضوعی که میخایم راجع بهش صحبت کنیم قسم خوردنه

حتما تصدیق میکنین که شما هم مثل من زیاد دیدین افرادی رو که مثه آب خوردن قسم میخورن . داری باهاش صحبت میکنی ، الکی الکی همینجور قسم میخوره

آقا ماشینت مبارکه ، چند خریدی ؟ به مولا مال خودم نیست ، به ابالفضل امانته ، والله قسم یه شبه قرض کردمش برای عروسی


بابا خب یه کلام بگو مال من نیست، برای عروسی قرض کردم

طرف خواست باور کنه نخواست باور نکنه

 میری مغازه جنسی رو پسندیدی میگی آقا چند ؟ شروع میشه ...به ولای علی صد تومن خودم خریدم ، به شما دارم نرخ همکار میدم ،و همین جور قسم پشت قسم

روایت اول رو نگاه بفرمایید ، امیرالمومنین میفرمایند این قسما روزی و برکت رو کم میکنه

حالا نمیگم که خیلی از این قسم ها هم واقعاممکنه راست نباشه ، بنده ی خدایی اومده بود ماه رمضون پیش من که آقا من کاسبم ، مشتری میاد چونه میزنه ، منم بنابر عادت قسم میخورم که به خدا برام کمتر نمیصرفه و... حالا روزه هام مشکل پیدا میکنه ؟ منم گفتم نه عزیز جان روزه های شما با روزه های امام زمان در یک ظرف به سمت خدا میره ، یه وقت نگران نباشی ها

روایت رو نگاه بفرمایید:

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :

 یا علیُّ ، لا تَحْلِفْ باللّه ِ کاذِبا و لا صادِقا مِن غَیرِ ضَرورَةٍ ، و لا تَجْعَلِ اللّه َ عُرْضَةً لیَمینِکَ ؛ فإنّ اللّه َ لا یَرحَمُ و لا یَرعى مَن حَلفَ باسمِهِ کاذِبا .
اى على ! چنانچه ضرورتى در میان نباشد، نه به راست و نه به دروغ، به خدا سوگند مخور و خدا را دستاویز سوگند خود قرار مده ؛ زیرا خداوند به کسى که سوگند دروغ به نام او یاد کند، رحم نمى کند و از او مراقبت نمى نماید .


خدا به کسی که بهش به دروغ قسم بخوره رحم نمیکند، طبق فرموده ی پیامبر اکرم . آخه خیلی زشته دیگه حتی به راست خدا رو در معرض این امور دنیایی مون قرار بدیم ، آیه قرآن هم هست


بحار الأنوار

امام صادق علیه السلام :

 لا یَمینَ فی غَضبٍ ، و لا فی قَطیعَةِ رَحِمٍ ، و لا فی إجبَارٍ ، و لا فی إکْراهٍ .
 سوگند در حال خشم ، یا براى قطع ارتباط با خویشان ، یا از روى اجبار و یا اکراه، اعتبار ندارد .


عرضم تمام فقط نکته ی آخر اونم اینکه قسم تو موارد خشم و اجبار و اکراه و یا مثلا قسم بخوره دیگه با پدرش رفت و آمد نمیکنه ، طبق روایت امام صادق علیه السلام بی ارزشه و نباید بهش پایبند بود.

برای همتون آرزوی موفقیت میکنم . التماس دعا