فَمَا یَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا یَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَکْرَهُه

ماراازشیعیان دور نمی سازد مگر اعمال ناپسندی که از آنها به ما می رسد.


داریم کم کم به نیمه ی شعبان و میلاد منجی بشریت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک میشیم ، پس سعی میکنم زیاد تر با کلام ایشون فضامونو متبرک کنم.

جدیدا مد شده که همه از امام زمان دم میزنن، اصن یه جور با کلاسی شده ، مثلا بنده خدایی به هفتاد قلم کرده نگار باهاش مصاحبه میکنن شروع میکنه یا امام زمان کجایی ، دلمون برات تنگ شده ... انگار مثلا امام زمان قراره بیاد با ایشون تشریف ببرن پیک نیک

یا مثلا خواننده ای که 99 درصد آهنگاش غیر شرعیه میاد برای تبرکم که شده یه آهنگم برا امام زمان میخونه

یا کاسبی که درآمدی نداره الا حرام ، برای امام زمان خرج میکنه و زیاده از این مثالا

خب خود امام زمان چی میفرماین در جواب این ها ؟

فرمودن که اعمال ناپسندتون شما رو از ما دور میکنه ! دور

مگه قبول نداریم که اعمال ما به دست مبارک ایشون میرسه؟ فرض کنید نوشته باشن : نماز نخونده ، موسیقی حرام گوش داده ، فیلم های... دیده ، غیبت کرده ، تهمت زده ، روابط غیرسالم با نامحرم داشته، حجابشو رعایت نکرده و...

حالا تصور کنید حضرت اینا رو خوندن و ما داریم صداشون میزنیم پس کی میایی؟ ما باشیم چی کار میکنیم؟

باور کنید من که هر وقت میخام حضرتو صدا بزنم (البته خصوصی نه تو جمع) اینجوری صداشون میزنم

یا صاحب الزمان شما بیا ، اولین نفری که گردنشو میزنی من باشم ، قربونت بشم شما فقط بیا

حالا خانومی که دیگه نمیشه بهشون گفت بد حجاب ، بلکه باید گفت بی حجاب ، میاد قشنگ میگه امام زمان بیا دیگه

خوب آخه نباید یه سنخیتی ، یه خورده شباهت بین خودمونو ایشون ایجاد کنیم بعد صداشون کنیم ؟

مگه نداریم “منتظران مصلح خودبایدصالح باشند”

بنابراین بیایم مایه ی خنده ی ملایک و فرشتگان نباشیم ، تو روایات داریما که بعضی وقتا فرشته ها به ما آدما میخندن،و وقتی حضرتو صدا میزنیم حداقل یه ذره خودمونو به ایشون شبیه کرده باشیم.

اصل خطاب تو این بحث خودم بودم بعد بقیه.امیدوارم هممون مهدوی باشیم.یاعلی

روایت از امام زمان (بحار الانوار/177/53)