عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ الثَّانِی ع قَالَ: مَنْ‏ أَصْغَى‏ إِلَى‏ نَاطِقٍ‏ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ کَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ کَانَ النَّاطِقُ یَنْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِیسَ.

فرمود: هرکس به شخصى سخنران علاقمند و متمایل باشد، بنده اوست ، پس چنانچه سخنور براى خدا و از احکام و معارف خدا سخن بگوید، بنده خداست ، و اگر از زبان شیطان و هوى و هوس و مادیات سخن بگوید، بنده شیطان خواهد بود.


بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏2، ص: 95

سلام خدمت همه ی دوستان خوب و مومن و با حال خودم
شهادت میوه ی دل امام رضا علیه السلام ، امام جواد علیه السلام رو خدمت همتون تسلیت عرض میکنم و دعا میکنم عزاداریاتون قبول درگاه حق واقع شده باشه.
به همین مناسبت امشب خودم و شما رو مهمان این امام والامقام کردم و سر سفره ی علم و معارف ایشون ان شاءالله استفاده ی کافی رو ببریم
روایت رو نگاه بفرمایید ، به عمد آوردم ابی جعفر ثانی که اطلاعاتمون زیاد شه و بدونیم منظور امام جواد علیه السلامه. ابی جعفر هم که میدونید امام باقر علیه السلامند
ایشون میفرمایند کسی که به سخنران و به طور کلی ایده پرداز و صاحب رسانه ای به قول امروزیا ، علاقمند بشه و اون رو دنبال کنه ، کم کم بنده ی اون میشه ، یعنی در اعمال و رفتارش از اون تبعیت میکنه ، تا اینجا قبول ؟ تو موضوع الگوهای حقیقی و کاذب اگه یادتون باشه گفتیم که چقدر از جوونامون پیرو همین صاحبان رسانه به چه بیراهه هایی که نرفتن
خب حالا که از اون شخص تبعیت میکنه دو تا امکان بوجود میاد، اول اینکه اون سخنور شخص باایمان و صالحی باشه که هم خودش راه رو پیدا کرده و هم کسانی که ازش پیروی میکنن هدایت میکنه
مثلا هممون پای سخنرانی ها و جلسات درس اخلاق آیت الله مجتهدی تهرانی بودیم ، واقعا عاشق ایشون میشدین یا نه؟ این یعنی همون بنده شدن که به اصطلاح یعنی اثر پذیری ، که بعد از شنیدن سخنان ایشون واقعا در ما اثرات خوبی ایجاد میشد، حداقل موقت
حالا فرض کنید خدای ناکرده این سخنران و صاحب رسانه خودش هدایت نشده باشه و در راه ضلالت باشه ، به نظر شما چه به روز اون مستمعین میاد؟
مثلا شبکه های ماهوارهای منحرف مثل فارسی وان و شبکه های بی محتوای جم یا شبکه ی ضدایرانی من وتو رو در نظر بگیرید، آمارها میگه همین چند تا شبکه عامل بسیاری از مشکلات که شرمم میاد نام ببرم در جامعه ی ماشدن.  عزیزان شاید کسی بگه ولمون کن بابا شما آخوندا زیادی بدبین هستین ، به اصطاح پارانویید دارین ، ولی باور کنید سخن معصومه کسی که از سخنوری خوشش بیاد کم کم مثل اون میشه .
مثال بزنم؟ من یه مدت رو همین شبکه ها علی الخصوص شبکه ی واقعا منحرفه من وتو کار تحقیقی میکردم ، تو یه بررسی خیلی دم دستی ، به این نتیجه رسیدم که یکی از اهداف اصلی این شبکه از بین بردن قبح و زشتی اون مایع نجس و حرام و به قول قدیمیا آب سگیه
دقت کردم تو اکثر برنامه هاشون ، این کثافت رو ترویج میکردن ، حتی تو یه برنامشون مهمان ها برای همدیگه اکثرا از اون نجاست هدیه میبردن. به نظر شما برنامه ریزی شده نیست؟
خب بعد میایم تو جامعه میبینیم و میشنویم پناه بر خدا تو خوابگاه های دانشجویی ما اون نوشیدنیه کثافت و نجاست شایع شده
دیدین که چقدر دیدن و شنیدن از یک رسانه یا یک سخنور میتونه اثرگذار باشه ؟
عرضم تمام بازم شهادت امام جواد علیه السلام رو خدمت شما عزیزان تسلیت عرض میکنم و خواهش میکنم در مجالس عزاداری ایشون شرکت بفرمایید . دست علی به همراه همتون