مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ أَبِی الْبِلَادِ عَنْ زَیْدٍ الشَّحَّامِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام:

بَیْتُ الْغِنَاءِ لَا تُؤْمَنُ فِیهِ الْفَجِیعَةُ وَ لَا تُجَابُ فِیهِ الدَّعْوَةُ وَ لَا یَدْخُلُهُ الْمَلَکُ.



سلام دوستان عزیز من

میخام یه بحث جنجال برانگیز دیگه رو شروع کنم ، با این توضیح که انسان متفکر ، زود قضاوت نمیکنه ، شاید این مطلب امروز برای بعضی از شما دوستان یه مقدار غیرقابل پذیرش باشه ولی خب باید منطقی تو موارد اختلافی با هم صحبت کنیم و اگه هر کس حرفش منطقی تر بود طرف مقابل قبول کنه . این روال رو تا حالا سعی کردم تو این وبلاگ اجرا کنم ، خواهش میکنم شما هم کمکم کنین


اما بحث امروز که یه مقدار فعلا مقدمه طوره

موضوع بسیار مبتلی به موسیقی ، البته من اصلا قصد ندارم کلیشه ای وارد شم و فقط به شما  یه سری احکام تحویل بدم که شاید هزار بار شنیدین

قصد من اینه که با کمک شما اگر راهی داره اشتباهی پیش میره ، یکم سعی کنیم و صافش کنیم

روایت رو نگاه بفرمایید: در خانه ای که موسیقی حرام در اون خانه باشه ، دعاها مستجاب نمیشه ، امنیتی هم که در سایه ی خداست تو اون خونه نیست و فرشتگان هم رفت وآمد نمیکنن تو اون خونه


خب که چی ؟ چی کار کنیم؟

ببینین عزیزان فعلا مقدمه ی بحثه ماست ، این که موسیقی حلال و حرام چیه و ... اینا در مباحث بعد ، فقط همین قدر بگیم که خیلی از این موسیقی ها معلوم نیست حلاله یا حرام .اگر حرام باشه خب خیلی وحشتناک میشه که!!!!!

فقط فکر کنید فرشته ها و ملایک نیان تو خونه ما، پس به نظرتون چه موجوداتی میان بجاشون؟؟؟  نمیگم چون میدونم خودتون حدس میزنید

در روایات داریم که چه کسانی میان که تو مطلب بعد میگم


در آخر فقط یه سخن از علامه جعفری رو میارم که خوبه منصفانه و خالی الذهن با هم بخونیمش:


 

نصیحت علامه محمدتقی جعفری (قدس سره)

هشیار باشید و در روی نوار مرزی قانون به قدم زدن نپردازید!

در مواردی که ادای موسیقی را درمی آوریم، یا به برخی از موسیقی ها که گمان می کنیم جزء موسیقی های ممنوع نیست گوش فرا می دهیم، اگر هم فرض کنیم که اینگونه امور ممنوع نباشند، حداقل قدم روی نوار باریکی گذاشته ایم که یک طرف آن قطعاً قلمرو ممنوعیت و حرمت می باشد و چون نفس آدمی لذت طلب است. لذا تدریجاً قانون را پامال می سازد و این را هم بدانیم که طبق خاصیت پدیده ی تقلید و مقتضای قانون محاکات نوعی از تأثر و تلقین ناخودآگاه در درون به وجود می آورد که تدریجاً سطح مربوط روان ساییدگی پیدا می کند ... (مبانی فقهی، روانی موسیقی، ص 33)