امام صادق علیه السلام  :

مَنْ زَوَّجَ أَعْزَباً، کَانَ مِمَّنْ یَنْظُرُ اللَّهُ إِلَیْهِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ.

کسی که مجردی را تزویج کند و امکان ازدواج او را فراهم نماید از کسانی است که در قیامت‏ خداوند به آنان نظر لطف می ‏کند.

وسایل الشیعه ج 20 ، ص 45 ، ح 1938


امام صادق علیه السلام   :

اربعة ینظر الله الیهم یوم القیامة

من اقال نادما او اغاث لهفان او اعتق نسمة او زوج عزبا

چهار کس در قیامت مورد نظر پروردگارند:
1-آنکه چون طرف معامله پشیمان شود، معامله را برگرداند.
2- کسی که غم از دلی برگیرد.
3- کسی که برده‏ ای را آزاد کند.
4- کسی که بی همسران را به ازدواج درآورد.

وسایل الشیعه ج 20 ، ص 46 ، ح 24995

امام موسی کاظم علیه السلام  :

ثَلَاثَةٌ یَسْتَظِلُّونَ بِظِلِّ عَرْشِ اللَّهِ یَوْمَ لَا ظِلَّ إِلَّا ظِلُّهُ رَجُلٌ زَوَّجَ أَخَاهُ الْمُسْلِمَ أَوْ أَخْدَمَهُ أَوْ کَتَمَ لَهُ سِرّا

سه دسته در روز قیامت، روزی که سایه و پناهی جزء سایه خداوند نیست، در سایه و پناه خدا هستند:
1-مردی که زمینه ازدواج برادر مسلمانش را آماده نماید.
2- مردی که (به برادر مسلمانش خدمت کند.)
3-کسی که سر برادر مسلمانش را بپوشاند.

همان

سلام به همه ی دوستای عزیز خودم
میخام چن روز با یه نگاه خیلی متفاوت راجع به یکی از اصلی ترین مراحل زندگی هر دختر و پسری بنویسم براتون. بحث هامم سعی میکنم که واقع بینانه باشه ، سعی میکنم شعار ندم، و تو یه فضای رویایی و تخیلی و یک آرمان شهر گونه صحبت نکنم. از اون ور سعی میکنم با منطق جلو برم و شما هم اگه دیدین پربیراه نمیگم خواهش میکنم که رو این صحبتا که واقعا با درد نوشته میشه بیشتر تفکر کنین و اگه دوس داشتین عمل
اما امروز با یه بحث تقریبا حاشیه ای تر شروع میکنم که بچه ها همه جمع شن، از فردا میریم سر اصل مطالب ، البته این بحث امروز با یکم دقت خودش نشون میده که خدا چقدر برای ازدواج ارزش و اهمیت قایله و منم میخام این اهمیت رو تو مقدمه بهتون برسونم
نظر لطف خدا در قیامت به انسان برای  رسوندن دو تا جوون از راه حلال به هم و کمک به ازدواجشون
 یکم بریم بالاتر
کسی که افراد مجرد رو متاهل کنه جزو 4 گروهیه که تو قیامت مورد نظر لطف خداس
بازم بریم بالاتر
سه گروه تو قیامت در سایه و پناه خداوندن که یکیشون همین افرادین که به ازدواج جوونا کمک میکنن. ای که گفتی ینی چه؟
ببنین هممون میدونیم و شنیدیم که روز قیامت چقدر و حشتناکه و در واقع ما با کارای بدمون چقدر وحشتناکش میکنیم برا خودمون ، حالا کجا بهتر از پناه صاحب خونه؟
برای درک بهتر این جوری فرض کنین تو یه جنگ خیلی سخت ، از همه طرف توپ و گلوله و خمپاره و آرپی جی و ... میاد ( اول فیلم نجات سرباز رایان رو در نظر بگیرین)  همه دارن کشته میشن یا زخمی یا تکه تکه ، شما هم تو اون وضعیت هستین،  دوس دارین کجای اون مکان باشین ؟
معلومه تو یه پناه گاه که در برابر توپ و گلوله و همه چی مقاوم باشه ،  حالا تو روز قیامت که همه چیزشم در قدرت خداست، کجا بهتر از پناه گاه خود خدا؟  تونستم خوب ایمجینیشن کنم؟
پس خیلی مهمه این رسوندن دو تا جوون به هم(از راه حلالشو دیگه هی تکرار نمیکنم، از راه حرومش که یه فحشه عصن)
حالا وقتی رسوندن دو تا جوون انقد مهمه ، شما خودتون بخونین تا ته مطلبو
چقد این ازدواج و رهایی از تجرد اهمیت داره در نزد خدا
یه نکته هم بگم در ابعاد ملی این موضوع ینی  فراهم کردن مقدمات ازدواج جوانان
 ببنین در ابعاد ملی چی جوری میشه به این امر مهم پرداخت؟
مثلا دادن وام ازدواج آسان ، نه یه جوری که حال جوونا از هرچی وام ازدواجه بهم بخوره.
خودم یکی از اونایی که بعد از دیدن شرایط وام گفتم مردش....خودتون و وامتون رو با هم ببرن و کلا ول کردم وام رو
یه مثال دیگه این که صدا وسیمای سرشار از مغز متفکرمون ، لوکیشن سریال هاشو تبدیل به محل تبلیغ لوازم منزل لوکس و تجملاتی نکنه،  کمتر دیده شده در سریالی یخچال ساید بای ساید و  تلویزیون... OLEDGHIGK توش نباشه
یه مثال دیگه این که ما از خیر زایمان دولت برای اشتغال یا همون
اشتغال زایی گذشتیم ، خواهشا همین چندتا مشاغل باقی مونده رو  بیخیالش شن و استثنایا تعطیلشون نکنن.چون خیلی تو مشکل بعدی یعنی  زایمان دولت برای ازدواج یا همون ازدواج زایی نقش داره
تموم دیگه ، خواهش میکنم با ما باشید و با نظرات سبزتون مثه همیشه حقیر رو کمک کنین
در پناه حق یا علی