قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ


به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را [از آنچه حرام است مانند دیدن زنان نامحرم و عورت دیگران] فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، این برای آنان پاکیزه تر است، قطعاً خدا به کارهایی که انجام می دهند، آگاه است  سوره ی مبارکه نور آیه 30. 


امام باقر (علیه السلام) به این مضمون فرمودند: خدای متعال به حضرت موسی بن عمران (علیه السلام) وحی فرمود: ای موسی! بنی اسرائیل را از انجام عمل زنا نهی کن و آنان را از ارتکاب آن برحذر دار.
و به آنان بگو: شخصی که با دیگری زنا می کند. دیگران نیز با او یا با نسل بعد از او زنا می کنند.
از ناموس دیگران چشم بپوشید تا دیگران نیز چشم داشتی به ناموس شما نداشته باشند و به آنان بگو: هرچه با دیگران کنی، دیگران با تو کنند

سلام  دوستان خوبه من

همون طور که قول داده بودم ان شاءالله مباحثی با محوریت ازدواج رو شروع میکنیم که اولین موضوع رو هم از برادرای خودم و آقا پسرای گل گلاب شروع میکنم.

ببینید عزیزان یکی از موانع اصلی ازدواج میدونین چیه؟ اگه حدس زدین؟

مسایل مادی؟    توقعات نامعقول خانواده ها؟    جهیزیه؟    اشتغال؟     و....

همه ی اینا جزو مشکلات بزرگ بر سر راه ازدواج جوانانه ولی باور کنین که هیچ کدوم (جز در موارد خاص)اونقدر حاد نیست که بتونه وضع اسفناک فعلی رو بوجود بیاره.

البته ممکنه که چندتاش باهم که جمع شه بتونه یه مانع عمده حساب شه ،مثلا توقعات بیجای بعضی خونواده ها و بیکاری جوانان وقتی با هم جمع شه میشه یه سد بزرگ ، منم اینو قبول دارم

ولی اینا که گفتیم خیلی هاش قابل حله.

مثلا همین توقعات بالا رو درنظر بگیرید ، باور کنید خیلی از خونواده ها به من گفتن ما عصن هیچ چی از داماد نمیخایم ، جهیزیه هم کامل میدیم ولی خاسگاره خوب پیدا نمیشه. دیدین که اون موارد اون قدرا هم تو وضع فاجعه ی کنونی اثرگذار نیست

پس چیه اون پارامترایی که این وضع وحشتناک رو بوجود آورده؟

میگم وحشتناک چون در جریانم.مثال آمار جوون های از سن ازدواج گذشته رو برین سرچ کنین

یا آمار روابط نامشروع و... یا یه سری برین پارک سر کوچتون ، هیچ سرچی هم نمیخاد بکنین

یکی از اون پارامترا که امروز بهش میپردازیم ،  ولو بودن بعضی آقا پسرای ماس

عجب عنوانی ، ولو گفتم چون واقعا همین جوره ، ببینید من خیلی از جوونا رو میشناسم که هم کار مناسب دارن ، هم ماشین ، هم خونه حداقل اجاره ای، هم تحصیلات خوب ، هم خیلی گزینه های مثبت دیگه ، ازشون میپرسم خودمونی چه مرگته که ازدواج نمیکنی آخه ، هی طفره میرن، مثلا میگن :  باید بیشتر پول جمع کنم        باید خونه بخرم     باید دختر رویاهام پیدا بشه

           باید تو آزمون دکترا قبول شم(حالا یه ساعتم وقت نمیذاره براش ها)

          باید تو کارم بیشتر پیشرفت کنم و .....

اما یکی مثه من که بلده چی جوری جواب این بهانه ها رو بده ، وقتی همه ی بهانه هارو دونه دونه رد میکنم ، به ته ته ته حرفشون که میرسم اینه :  بابا مگه دیوونم با این همه تنوع که هر هفته یه کیس جدید گیرم میاد ، برم زیر بار مسوولیت های زندگی!!!

حالا کیس رو خودتون ترجمه کنین ، ما بچگیا به کیک میگفتیم کیس ، شاید منظورشون همون کیکه:))

میخام ریشه ای تر برم تو عمق فاجعه و به خواهرای خودم بگم که عزیزان ، خودتون کردین که رحمت بر خودتون باد (البته یه عده ی قلیلتون!!!!) ولی حوصله ی بحث تکراریه چرا از آقایون شروع نمیکنین رو ندارم

حالا یکم خودمونی با آقا پسرای گل صحبت کنیم:

داداشای من ، قبول دارم که موانع ازدواج کار رو براتون سخت کرده و وقتی میتونین با کمترین هزینه و حتی مجانی(انقدرکه بعضی از خواهرامون ارزش خودشون رو پایین آوردن) به نیازهاتون جواب بدین ،

خیلی حال گیریه برین سراغ راه بردن یه زندگی، ولی حواستون باشه ، درسته که خوب دارین حال میکنین ، عرضه بالا ،  رنگ ولعاب زیاد،  برعکس قدیما کشیده شدن نازتون ، خلاصه با کمترین زحمت بیشترین عشق و حال ولی  یادتون نره ، خدایی هم هست ها، آخرتی هم هست ها ،

بر فرضم که دچار حرام نمیشین بازم برین بالا رو نگاه کنین ، خدا فرموده در گفتگو با حضرت موسی که هرچه با دیگران کنی به سر خودت میاد  دیگه چی برسه به حرام نعوذ بالله

شما دوست داری درآینده خدای ناکرده همین کارها یعنی ، سوء استفاده از جنس مقابل به خاطر آشفته بودن فضای فعلی جامعه ، سر دختر خودت بیاد؟؟؟

دوس داری دخترت به خاطر عدم امکان ازدواج گیر یه  هرزه بیافته که همه جوره رُسِشو بکشه و بعد مثه یه تیکه تفاله بندازش دور؟؟؟؟

دوس داری  دخترت گیر یه جوونی بیافته که قبل از اون 1000 تا تجربه دیگه هم داشته و به دخترت به چشم یه  کیس  نگاه میکنه؟؟؟؟؟؟

دوس داری بجای اینکه ناز دخترت کشیده بشه ، اون بشه ناز کش یه جوون هرزه؟؟؟؟؟؟؟

دوس داری هر روز که تو چشای دخترت نگاه میکنی ؛ غم و غصه رو از چشاش بخونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوس داری.......

پس اگه دوس نداری این تصویرای تلخو ببینی ، نکن عزیزجان ،نکن

درسته که دریا برای ماهی گیری خیلی مساعده و بدون تور هم میشه ماهی گرفت ولی تو به خاطر خدا از این ماهیا بگذر ، خدا برای کسی که به خاطرش پا رو هوای نفسش بذاره خیلی خیلی خیلی

بیشتر جبران میکنه             


  یاعلی مدد و علی وار باشیم


(در آخر اگه دوستان مطالب رو مفید دونستین ، خواهش میکنم والتماس، که تو شبکه های اجتماعی و وبلاگاتون حتی اگه دوس داشتین به نام خودتون نشرش بدین از منم هیچ یادی نشه خوشحال ترمیشم، من به سه علت فعلا نمیتونم این کارو بکنم، اول نداشتن گوشی ،همون گوشی قراضه ی گوشتکوب سانمونم سوخت، دوم نداشتن وقت ، سوم نداشتن حال یا همون تنبلی )