امام على علیه السّلام فرموده اند : پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست

 غرر الحکم(5820)

 

رسول خدا(ص) از حضرت جبرئیل(ع) سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل فرمود: بله. (یکی از آنجاهایی که فرشتگان می خندند) زمانی است که زن بی حجابی و بدحجابی می میرد، و بستگان او را در قبر می گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می پوشانند تا بدنش دیده نشود. فرشتگان می خندند و می گویند: تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک می کرد و به گناه می انداخت(پدر و برادر و شوهرش و...از خود غیرت نشان ندادند) و او را نپوشاندند، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را می پوشانند

سلام خدمت همه ی دوستان عزیز ، امیدوارم که عبادات همتون قبول درگاه حق باشه و تونسته باشید تا حالا حسابی از فیوضات این ماه استفاده کنید.

بحثی که برای امروز انتخاب کردم ، بسیار دامنه دار و پر حاشیس .

حجاب

خود این موضوع شامل مباحث زیادی مثه نوع پوشش، مقدار پوشش، پوشش زن ومرد، ضرورت پوشش، پوشش در ادیان واقوام گذشته و...

منتهی امروز فقط راجع به فلسفه های پوشش براتون مینویسم

امام مومنان در روایتی که ذکر شد یکی از فلسفه های پوشش رو به خاطر حفظ زن از انواع خطرات مادی و معنوی موجود در جامعه دونستن و همچنین فلسفه ی بعدیشو دوام زیبایی زن دونستن

اما این ها یعنی چی؟ ببینید عزیزان میخام مطلبی رو بگم که شاید خیلی شنیده باشین ولی تکرارش بیفایده نیس.

اگه کسی پیدا بشه که بگه زن محجبه و زن بی حجاب و بد حجاب در جامعه از یک درجه ی امنیت برخوردارن واقعا بی انصافی کرده. خداییش شما آقایون نظر بدین ، وقتی یه خانم محجبه از جلوی آقایون رد میشه ، کمتر مردی بهش نگاه میکنه ، البته یادمون نره جدیدا بعضی از چادر ها مد شده که خودشون جلب توجه میکنه ، منظور من چادرهای قدیمی ایرانیه که واقعا سنگین و با وقارن .

من دقت کردم حتی پسرهای هرزه و چشم چرون هم وقتی یه خانم محجبه با چادر با وقار از جلوشون رد میشه، بهش کاری ندارن ، در حالیکه همون جوونا اگه یه خانم بدحجاب رو ببینن صد جور متلک بارش میکنن.

آخه مگه خانوما نمیگن ما میخایم فعالیت اجتماعی داشته باشیم ؟ خب اولین لازمه ی این فعالیت چیه؟

خب معلومه دیگه احساس امنیت . وقتی خانمی از صبح که بیرون میره تا شب که برمیگرده خونه هزار جور متلک و دری بری میشنوه دیگه چی جوری میخاد ذهنشو رو کارش متمرکز کنه؟

خواهران من باور کنین فطرت خالص شما ، حجاب رو میپسنده ، اگر میبینین عده ای انقدر بی حیا و بد حجاب شدن به خاطر اینه که زیاد ماهواره و فیلم های مبتذل دیدن و حیاشون از بین رفته . باور کنین این جزو خصوصیات ذاتی زن هاست که دوس دارن پوشیده باشن.کافیه تو اینترنت حجاب ایرانیان یا کلا حجاب زنان و اقوام گذشته رو سرچ کنین

نکته ی بعدی که حضرت فرمودن اینه که پوشش زن باعث دوام زیباییشه.

ینی چی؟ من خیلی دقت کردم ، خواهش میکنم مسخرم نکنین ، خانم هایی که یه عمر خودشونو آرایش کردن و در معرض دید دیگران بودن ، پیر که میشن کراهت میکنی که به چهرشون نگاه کنی ، انقدر که وحشتناک شدن ولی خانم هایی که حجابشونو رعایت کردن وقتی پیر میشن یه نوری تو چهرشونه که کاملا معلومه .

(نگین تو چرا به اونا نگاه کردی ، اولا پیربودن و ریبه ای در این کار نبوده ، ثانیا من بیشتر نزدیکان خودمو دقت کردم.) واقعا اینجوری نیس؟ مگه نمیگن به آب اگه حرفای خوب بزنی مولکول هاش زیبا میشه ، خوب بدن ما که کمتر از آب نیست ، تازه 70 درصد بدنمونم از آبه ، وقتی یه عمر نگاه های هرزه دنبال یه خانمی بوده باور کنین از لحاظ فیزیکی و مادی تو چهرش اثر میذاره .

عرضم تموم .روایت دوم هم که حتما تو سخنرانی های آیت الله تهرانی یادتونه . خود روایت خیلی گویاست و لازم به شرح نیست . تو این شبای عزیز حقیر رو از دعای خیرتون بی نصیب نزارین